Weer verder onderweg - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Monique Wacht - WaarBenJij.nu Weer verder onderweg - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Monique Wacht - WaarBenJij.nu

Weer verder onderweg

Door: M. Wacht

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Juli 2009 | Noorwegen, Oppdal

Vandaag starten we vol goeie moed met de gedachte dat er een nieuwe uitlaat is en dat de Brasjes niet meer lekken vanuit de motor.
Helaas pindakaas de uitlaat ligt in Oslo en kan pas morgen in Trondheim afgeleverd kunnen worden. Ook de auto van de Brasjes lekt nog steeds behoorlijk olie maar we besluiten om toch aan te rijden alleen wordt de route nu aanzienlijk aangepast. We gaan nl. naar Oslo rijden en laten de fjorden voor wat het is. Gelukkig zit de stemming er nog steeds goed in en hebben we ook nog steeds fotomomenten totdat bij de Brasjes bus de koppelingsplaten gaan slippen. Dit betekent nogmaals de motor eruit en een nieuwe koppelingsplaat erin. Een dealer van 2e hands VW spullen wisten we te zitten en we besluiten langzaam daar naartoe te rijden. Eenmaal aangekomen worden de stoelen uit de auto’s gehaald en zitten we in de zon totdat de motor er nogmaals uit en weer erin zit.
Dit geeft nog steeds een lekkend resultaat en we besluiten om door te rijden zolang het kan richting Oslo en op een camping te kijken wat er nu nog aan kan zijn. We komen aan in Oppdal zo’n 100 km vanaf Trondheim en nog 420 km te gaan naar Oslo.
De camping waar we stranden is een schitterende camping gelegen aan een riviertje met een mooie wandeltocht naar een waterval wat je op de foto’s terug kunt zien. B2, ingrid en ikzelf gaan dan ook wandelen om foto’s en film te maken.
Na een gezellige bbq (eetcafe Knabbel en Babbel is omgedoopt tot Wacht&Co) wordt de motor er voor de laatste keer in gehangen waarbij we hopen dat het nu eindelijk is opgelost. Met de uitlaat van Wim en Ingrid gaat het redelijk en we verwachten dat deze het nog wel haalt tot Oslo. Morgen blijven we nog een dag in Oppdal omdat dit in een natuurpark ligt wat prachtig is. Maar hierover morgen meer.
Het laatste persnieuws komt binnen motor is getest en is lekvrij. Gelukkig kunnen we weer gewoon verder.

• 07 Juli 2009 - 18:52

De Waal Autogroep:

Hé Brasjes moeten we komen helpen?? Paar busjes Wurth opsturen??
    Succes verder B1 en B2 en groeten aan Mario.