Een spannende dag in Oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Monique Wacht - WaarBenJij.nu Een spannende dag in Oppdal - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Monique Wacht - WaarBenJij.nu

Een spannende dag in Oppdal

Door: M. Wacht

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Juli 2009 | Noorwegen, Oppdal

Nadat we gestrand waren in Oppdal wilde we er toch nog steeds een leuke vakantie van maken en gingen we op zoek naar aktiviteiten in en om Oppdal. Nou die waren er genoeg en omdat we blijkbaar de juiste camping hadden uitgekozen werd de dagindeling als volgt gemaakt.
Na een lekkere luie ochtend uitslapen gingen we in Oppdal winkelen, waarbij Wim en Dennis weer op zoek gingen naar vloeibaar metaal en de rest gewoon de normale winkels bezochten (ook souvenierwinkeltjes). Lekker bij de bakker koffie met gebak en daarna werd de groep gesplitst, Dennis en Wim gingen weer sleutelen en de rest ging naar de winkel van Sinkel een museumwinkel uit 1860, een vikingbegraafplaats en een openluchtmuseum.
Na een goed gesprek met de campingeigenaar was deze bereid om met ons in het Dovrefjell Nasjonalpark te gaan wandelen. Wij zaten dan ook al later in de middag klaar om te gaan maar het weer boven was te slecht om te gaan. We moesten dan ook wachten tot het daar weer droog was.
Uiteindelijk toen we zaten te eten kwam de campingbaas langs om ons op te halen, snel de macaroni wegwerken en de tocht kon beginnen. In een boekje hadden we gelezen dat er Muskusossen rondlopen in dit park maar dat de kans klein is dat we deze te zien krijgen. Zeker na de regenbuien van de middag moeten we nergens op rekenen. Gelukkig is het park op zich al mooi genoeg voor een avondwandeling en daar genieten we dan ook van.
Ineens krijgen we een seintje dat er een paar Muskusossen aanwezig zijn die op ons afgelopen komen. Snel de struiken in duiken en hopen dat ze ons met rust laten. Gelukkig zijn we allemaal heel uit het park gekomen en zijn onze foto’s en film spectaculair. Kijk en geniet ervan.