kuopio - kuhmo 310 km - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Monique Wacht - WaarBenJij.nu kuopio - kuhmo 310 km - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Monique Wacht - WaarBenJij.nu

kuopio - kuhmo 310 km

Door: M. Wacht

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Juni 2009 | Finland, Kuopio

Kuopio – Kuhmo 310 km
Vandaag, eindelijk een keer goed geslapen zonder koude voeten (sokken aangehouden) en met een fikse regenbui ’s nachts, gaan we verder naar Kuhmo.
Volgens de boeken is daar een openlucht museum bij de camping, maar wij (een groepje kampeerders) besluiten van de route af te wijken en op zoek te gaan naar het strand van Kajaani.
Volgens de TomTom moeten we zo’n 20 km voor de stad al afslaan en komen we ergens in de middle of nowhere terecht. Hier zien we dat er een camping aangegeven wordt aan het meer en we besluiten om daar te gaan picknicken. Als we allemaal een bakje koffie kopen mogen we met de bussen, kever en een passat (helaas is de de Karmann Ghia met stukken thuis moeten blijven) het terrein op om aan het meer te gaan picknicken. Zoals je op de foto’s ziet wordt er dan ook gezwommen en na een tijdje trekken we weer verder.
Onderweg nog wat foto’s gemaakt en waren we helaas te laat voor het hoogtepunt van de dag. Het Open lucht museum. Dit bleek achteraf een paar oude huisjes te zijn die we in een vogelvlucht nog even mochten bekijken.
Lekker tussen de muggen zitten eten en wij gaan ons klaar maken voor morgen. Dan gaan we samen de kleine beren route lopen in Kuusomo.

• 25 Juni 2009 - 13:36

Karin:

Veel plezier nog.
    Geniet ervan.
    Wij werken hier wel.
    groetjes Karin

• 25 Juni 2009 - 13:36

Pascal:

Och wat is het genieten daar, ik zou er zo bij willen zijn, whahahahaha.

Helaas zit ik hier in de airco achter mijn scherm met alle voorzieningen, een evergreen een verse koffie en net een thaise kippensoep op, hahaha

Tot gauw, Frances is helemaal depri zonder jou....

Pascal

• 25 Juni 2009 - 18:15

De Waal Autogroep:

Het is echt prachtig daar. Wil je de groeten doen aan B1 en B2 namens de werkplaats van "de Waal Autogroep Tiel". Geniet van de reis en de mooie omgeving Brasjes.

• 25 Juni 2009 - 19:40

Paula Bruigom:

Iedere dag bekijk ik de foto's en lees het verslag. Mijn complimenten !
    Veel plezier de komende tijd en vooral de hartelijke groeten aan de Brasboys !