Het schijnt dat we in Andenes walvissen gaan zien - Reisverslag uit Sortland, Noorwegen van Monique Wacht - WaarBenJij.nu Het schijnt dat we in Andenes walvissen gaan zien - Reisverslag uit Sortland, Noorwegen van Monique Wacht - WaarBenJij.nu

Het schijnt dat we in Andenes walvissen gaan zien

Door: M. Wacht

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Juli 2009 | Noorwegen, Sortland

Hierover later meer. De dag begint gelukkig weer met een zonnetje, nadat we de Hurtigrute reizigers hebben uitgezwaaid gaan we zelf ook op pad. Sander en Jessica blijven op de camping achter om 2 banden te verwisselen, maar de broertjes Bras, Dorrie en Rudolph en wij gaan op weg naar Andenes om walvissen te spotten. Onderweg moeten we even stoppen omdat de kever van Rudolph niet meer prettig loopt. Gelukkig wordt dan snel opgelost zodat we weer verder kunnen.
De kaartjes voor de walvissentocht zijn de dag ervoor al gereserveerd en dat kan dus niet meer missen, dachten we.
Aangekomen in Andenes om 13.30 uur gaan we ons melden voor de tocht van 15.15 uur. Deze is geannuleerd krijgen we daar te horen en niemand weet waarom, maar we kunnen nog wel met de volgende mee om 17.15 uur. Aangezien we 120 km hiervoor hebben gereden besluiten we om een hapje te gaan eten en daarna de boot op te zoeken. Op de kade aangekomen ….. geen boot.
De tocht is plotseling met een 1,5 uur vertraagt en de vraag is nu of het nog door kan gaan ivm slechte weersomstandigheden. Uiteindelijk krijgen we om 18.00 uur te horen dat het niet door gaat dus maar weer terug naar de camping. De foto’s van de heen en terugreis hebben we vandaag dan maar op de site gezet.
Helaas hebben ook de Brasjes wat problemen waardoor de motor uit de auto gehaald moet worden. Er wordt besloten dit vandaag nog te doen dus het zal wel weer een latertje worden.
Morgen weer een lange rit voor de boeg naar Mo I Rana en een boottocht van 1 uur.

• 03 Juli 2009 - 17:58

Janneke & Wim:

Je kan dit wel de moeder der aller tochten noemen indrukwekkend om alles zo te zien.
    Af en toe een pech gevalletje maar dat mag de pret niet drukken julie hebben een goede sleutelaar mee Martje...
    Groetjes aan de Fam. Bijwaard van de achterblijvers uit Hillegom en een goede reis naar huis